dilluns, 12 de desembre del 2011

Utilització de Software i l'ordinador

Aquests dies he estat ordenant la carpeta i repasant, sobretot, els apunts de TIC per fer alguna entrada més. M'he adonat que no habia escrit res sobre un aspecte, al meu parer, molt interessant i important. És la classificació de programes informàtics en els quatre paradigmes: instructiu, conjectural, exploratori/revelatori i/o emancipatori.
  • Instructiu: són activitats de reforç i de repàs, és a dir, de continguts. (Hot patatoes, Mi primera encarta...)
  • Conjectural: són activitats sobre una resolució de problemes - pensament lateral, estratègic, creatiu. Programes de simulació, per exemple. Hi trobem un repte, un desafiament. (Lemmings, Cryon Physics, Sokoban...)
  • Exploratori/Revelatori: són activitats on s'ha d'indagar, manipular, experimentar. Hi ha un aprenentatge per descobriment. (Google Earth, Scratch...)
  • Emancipatori: són eines que em permeten defensar-me, comunicar-me, expresar-me. (Word, Power Point...)
Sovint hi ha programes o activitats que les trobem en més d'un paradigma. El programa que vaig haver d'explicar jo va ser l'Scratch. Com he dit, és exploratori/revelatori, però també el podem incloure en emancipatori. S'ha disenyat per ajudar als nens a aprendre conceptes matemàtics i informàtics. Tracta d'un editor per programar animacions i jocs utilitzant música i dibuixos propis. L'autor recomana Scratch per majors de vuit anys. Assegura que ajuda a desenvolupar conceptes de programació en un entorn de creativitat artística.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada