Bé, justament avui fa una setmana que va acabar la SAE. En el Seminari hem anat comentant un parell de les activitats, ja que no ens ha donat temps a explicar-les totes; si més no, almenys al meu parer, ens ha donat temps a parlar de les dues activitats més interessants d'aquesta SAE: la visita de l'escola de dimarts i la primera experiència amb els nens i nenes de l'escola amb el company de 3r de la Facultat el dimecres i el dijous.
Les meves experiències ja les he comentat en entrades anteriors, però m'ha servit per conèixer altres escoles que no vaig tenir l'oportunitat de visitar-les i també de les experiències personals dels meus companys. M'ha enriquit molt observar que molts projectes educatius de les escoles seleccionades fan servir i/o tenen una estreta relació amb metodologies o models psicològics que estem veient en assignatures com Història i Antropologia de l'Educació i Processos Educatius.
Llogicament, no totes les escoles utilitzen el mateix model o metodologia, però si hi ha un aspecte comú a totes, és la nostra experiència personal. Tots, parlo pel meu Seminari, tenim un parell de coses que coincideixen. En primer lloc, que la SAE hauria de durar més, ja que, quan comences a agafar carinyo, afecte i confiança amb els nens i nenes, ja no tornaràs a veure'ls. I, en segon lloc, que ens ha servit per corroborar la nostra futura professió: VOLEM SER MESTRES! I si aquesta setmana ens ho ha demostrat, sense cap dubte, es gràcies als somriures d'aquests nens i nenes.
Així que aprofito aquesta entrada per fer un crit a la Facultat: els alumnes de primer, si bé creieu que no estem preparats per fer pràctiques, volem que aquests apadrinaments amb els companys de 3r durin més temps.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada