Ahir va ser el primer dia de l'esperada SAE. Consistia amb una Taula rodona amb exalumnes de la Facultat que, avui dia, estan exercint de mestres.
Eren tres experiències ben diferents:
Laura: És una diplomada amb Sociologia que va deixar la seva feina (tenint una filla) per fer el que realment li agradava: Magisteri.
Avui dia està molt contenta d'aquesta decisió. Ha treballat en una escola pública i una de privada. Ens comentà que si que hi ha diferències, però sobretot ens parlà de la pública. Va tenir els mateixos alumnes durant un curs sencer. Destacà la gran diversitat, l'absentisme de determinats alumnes i la poca coordinació amb l'altra professora. Com a consell ens va dir que compartim les nostres experiències per poder millorar. A més, ens parlà de la gran importància que tenen les pràctiques.
Maria: De ben petita ja volia ser mestra i així ha estat. Va viatjar als Estats Units gràcies a un programa de la Facultat on va exercir classes de castellà. Hi havia una gran coordinacio amb els altres mestres i no va tenir cap tipus de problema amb ells, pero hi havia dificultat amb la diversitat entre l'alumnat. En aquella escola no hi havia llibres de text i explicaven tot a partir de la Llengua i les Matemàtiques.
Per una altra banda, també ha fet substitució. En aquest temps va passar una mala època: ganes de plorar, desesperació i, fins i tot, els alumnes li preninen el pèl. Dóna molta importància als amics i l'ajut dels altres professors. Per tant, ens parla de quatre aspectes fonamentals a l'inici d'aquesta professió: No estressar-se, no tenir por a demanar ajuda, seguretat d'un mateix davant dels nens i parlar i conèixer a les famílies de cada infant.
Víctor: Ha començat aquest curs a exercir de mestre. Ens parlà bàsicament de les tres pors quan acabes aquest grau i has d'enfrontar-te davant la realitat, davant dels nens. Aquestes tres pors serien les següents:
1. Als infants. Per primer cop, el responsable total dels nens i nenes ets tu. Penses que no estas prou preparat, però si que ho estas. Parla de la motivació a l'alumnat, on és el 80% de la feina. Si els tens motivats, ja ho tens pràcticamen tot fet.
2. Als pares. Aquesta por és superior, fins i tot, que la dels infants. Però, com a la por anterior, estem suficientment preparats.
3. A l'escola. Les pràctiques són fonamentals, però no coneixem ni la meitat del que és una escola per dins. Ell ens recomana que ens possem en la situació dels altres, que siguem prudents. Així tot anirà bé, i que anem amb confiança.
Donar les gràcies a tots ells per la claredat i la transparència que expresaren en les seves paraules.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada